上個禮拜在朋友家無意間聽到這首歌,覺得很好聽
Joni Mitchell出生於加拿大,九歲時不幸罹患小兒麻痺
在兒童醫院治療的期間,她唱歌給其他病人
就這樣開啟了自己的表演生涯
這首"Both Sides Now"是她在二十幾歲時寫下的經典歌曲
曾經被許多知名的歌者翻唱過
很喜歡Joni Mitchell如清煙般飄渺的歌聲,請一起來欣賞囉~~

Both Sides Now

Rows and flows of angel hair
And ice cream castles in the air
And feather canyons everywhere
I've looked at clouds that way

But now they only block the sun
They rain and snow on everyone
So many things I would have done
But clouds got in my way
I've looked at clouds from both sides now

From up and down, and still somehow
It's cloud illusions I recall
I really don't know clouds at all

Moons and Junes and Ferris wheels
The dizzy dancing way you feel
As ev'ry fairy tale comes real
I've looked at love that way

But now it's just another show
You leave 'em laughing when you go
And if you care, don't let them know
Don't give yourself away

I've looked at love from both sides now
From give and take, and still somehow
It's love's illusions I recall
I really don't know love at all

Tears and fears and feeling proud
To say "I love you" right out loud
Dreams and schemes and circus crowds
I've looked at life that way

But now old friends are acting strange
They shake their heads, they say I've changed
Well something's lost, but something's gained
In living every day

I've looked at life from both sides now
From win and lose and still somehow
It's life's illusions I recall
I really don't know life at all
I've looked at life from both sides now
From up and down, and still somehow
It's life's illusions I recall
I really don't know life at all

有天使如波浪般的長髮飄動
也有如霜淇淋般的空中城堡
飄散四處的羽毛將大街妝點得多彩多姿
這是我觀察天上雲朵漂浮的方法之一

然而現在雲兒漸漸遮住了太陽
在走過的每個人身上灑下雨滴與雪花
其實有很多夢想早就可以完成
只是雲兒擋住了我前面的路
這就是我看待雲兒的兩種方式

從上看從下看 也或許還有其他欣賞的方式
但這就是我能從雲朵漂浮看到的景象
我想 其實我根本不懂雲的心情
月亮、六月與摩天輪
也就像你在狂舞時感到的頭暈目眩
如同每個成真的童話故事
這就是我看待愛情的方式

但如今它只是另一場表演
你在眾人的笑聲中離去
如果你在乎,別讓他們知道
別洩漏了你的心事
淚水、恐懼與驕傲
這是我大聲喊出「愛妳」時的心情
夢想、計劃和馬戲表演
這就是現在我看待人生的方式
熟悉的老朋友也開始感覺陌生起來
他們搖了搖頭 說我早已不是原來的我
但老實說 當你得到了某些東西你也必定會失去一些
這就是我們每天生活的戲碼
我從正反兩面看著愛情
從贏與輸的角度
但我記得那畢竟是愛的幻影

我從正反兩面看著人生
從施與受的角度
但我記得那畢竟是人生的幻影
我還是搞不懂人生
arrow
arrow
    全站熱搜

    DearShayla 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()